Status update

Een kleine status update is op dit moment zeker op zijn plaats, vandaar…

Momenteel ben ik twee evaluaties door elkaar aan het uitvoeren. Ik ben voor het tweede papieren prototype nog altijd op zoek naar triatleten die 45 minuten tijd hebben om er eens naar te kijken. Momenteel heb ik dit geëvalueerd met 5 triatleten. Een aantal kleine opmerkingen komen bij elke evaluatie terug, maar ik zou toch graag 8 triatleten gesproken hebben om de papieren evaluatie volledig af te ronden. Donderdag heb ik een afspraak met mijn 6e triatleet en hopelijk kan ik deze week nog 2 triatleten vinden.

Daarnaast ben ik ook bezig met het evalueren van het eerste digitale prototype. Dit doe ik met mensen uit computerwetenschappen. Momenteel hebben 6 personen dit digitale prototype geëvalueerd en voor donderdag staan er ook 4 andere CW’ers op de planning om dit te testen. Er zijn hierbij een aantal gekende problemen opgedoken die ik eerst zal moeten aanpassen vooraleer het dashboard voor heel het internetpubliek toegankelijk te maken. Meer concreet moet ik daarvoor nog de volgende dingen doen:

  •  grafieken afwerken in d3: hier ben ik momenteel mee bezig, maar dit verloopt minder vlot dan gehoopt. Ik hoop dit echter deze week in orde te krijgen
  •  problemen oplossen die uit de evaluatie van het digitale prototype naar boven zijn komen
  • een database achter het dashboard steken zodat gebruikers hun eigen account kunnen maken

Ik ben van plan om een .com domeinnaam aan te vragen, meer bepaald http://www.triatriumph.com. Het alternatief is een gewoon .be domeinnaam, maar vermits mijn dashboard in het Engels ontworpen is, lijkt mij een .com domeinnaam meer op zijn plaats.

Na de evaluaties wil ik graag ook uitschrijven hoe ik geëvalueerd heb en welke problemen er ontstaan zijn. Dit zal ook belangrijk zijn voor de paper die binnenkort moet geschreven worden. Een hele boel werk nog voor de boeg dus, maar met 412:06:57 op de klok zit ik zeker niet stil…

Geef een reactie

