Start tweede semester

Het is al even geleden dat ik iets achtergelaten heb op mijn blog. Dit wil echter niet zeggen dat ik de laatste maand heb stilgezeten 🙂

Ik ben momenteel bezig met het testen van mijn tweede papieren prototype. Ik probeer momenteel nog steeds in contact te komen met meer vrijwillige triatleten die mijn prototype willen testen. Omdat dit niet optimaal vooruitgaat, ben ik de voorbije maand ook begonnen met het implementeren van het prototype. Hiervoor gebruik ik een combinatie van HTML, CSS, javascript, jquery. Ik wilde heel graag dat mijn dashboard een heel scherm vult, onafhankelijk van de schermgrootte. Daarnaast mag er ook nooit gescrolt worden, waardoor de grootte van alle elementen gescaled moet worden met de schermgrootte. Dit brengt extra werk met zich mee, maar het resultaat functioneert wel.

De laatste update van mijn dashboard is te vinden op: BELANGRIJK: Het werkt enkel volledig in Google Chrome (exclusief Chromium)

http://tomdebuyser.ulyssis.be/triatriumph/

Momenteel ben ik alle code die te maken heeft met styling aan het afronden, al is hier nog wel wat werk aan. Daarna is het de bedoeling om een database achter het dashboard te steken. Als dat gedaan is, dan is het dashboard klaar om verspreidt te worden over het internet, zodat triatleten hiervan gebruik kunnen maken. Verder ben ik vanplan om in zeer korte termijn dit prototype te testen met mensen uit computerwetenschappen. Momenteel heb ik alleen triatleten getest, maar deze mensen hebben minder kennis van de functionaliteit van het dashboard. Computerwetenschappers zullen wellicht mijn dashboard vanuit aan ander standpunt bekijken. Dit zal de eerste iteratie van het digitale prototype vormen.

Wat vinden jullie van de huidige versie van mijn dashboard? Werkt het op jullie schermgrootte? Als je er iets over kwijt wil, niet twijfelen 🙂

Een gedachte over “Start tweede semester

Geef een reactie

