Update

Nieuw design

Afgelopen week heb ik gewerkt aan het design van mijn tweede prototype. Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van Photoshop. Ik wilde zelf een idee vormen van hoe mijn dashboard er nu ongeveer zou moeten uitzien. Door dit reeds te designen, is de stap naar een digitaal ontwerp sneller gezet. Dit heeft ook als voordeel dat ik makkelijker kan testen met de gebruikers (een afbeelding is duidelijker dan een handgetekende versie). Dit is het resultaat:

pp2

Het was mijn bedoeling om een leuke indruk aan de gebruiker te geven. Ik wil gaan voor een modern design, zodat het deels ook aanzet om het te gebruiken.

Denken jullie dat ik hierin geslaagd ben? Wat vinden jullie van de kleuren? Feedback is steeds welkom!

Verdere verloop

De komende periode (met de feestdagen) is het moeilijk om triatleten lastig te vallen om het nieuwe ontwerp te testen. Daarnaast heb ik ook nog 2 projecten die ik de komende week zal moeten afwerken. Voor nieuwjaar zal ik dus weinig aan mijn thesis kunnen werken.

Op 17 januari heb ik mijn enige examen. Tussen nieuwjaar een deze datum zal ik dus vooral besteden aan het studeren voor dit examen (vermits het toch wel een groot vak is). In deze periode zal ik natuurlijk af en toe aan mijn thesis werken. Ik had gepland om tegen half februari een eerste digitale prototype te maken. Dit wil zeggen dat ik voor het testen van mijn papieren prototype en voor het implementeren vanaf 18 januari een maand de tijd heb.

Tot binnenkort en leuke feestdagen gewenst!

Een gedachte over “Update

  1. Ziet er al goed uit!

    Enige opmerking: als je met 3 basiskleuren werkt, zou ik proberen om in de kalender geen andere kleuren te gebruiken voor endurance, recovery, interval en technique.
    Je kan dit misschien oplossingen door voor elk onderdeel een bepaalde gele tint te nemen. Op die manier is het onderscheid duidelijk en behoud je consistentie in je dashboard.

Geef een reactie

