Presentaties November – December

Alle presentaties van de thesisstudenten binnen de HCI-groep zijn afgelopen. Er werd ons gevraagd om kort toe te lichten wat we hebben opgestoken uit de presentaties die we te zien hebben gekregen. Eerst en vooral wil ik kort even beschrijven wat ik uit mijn eigen presentatie heb opgestoken:

  • Het gebruiken van afbeeldingen in de presentatie en hier wat bij vertellen werd zeer geapprecieerd (waarvoor dank aan mijn begeleiders).
  • De feedback die ik kreeg op mijn presentatie was vrij positief. Een grotere opmerking was dat mijn dashboard heel veel informatie bevat, eigenlijk te veel informatie. Daarom kreeg ik de raad om mij te concentreren op bepaalde concepten die ik reeds in het dashboard had geïntroduceerd. Deze feedback was heel nuttig voor het testen van mijn papieren prototype. Daardoor heb ik vragen gesteld omtrent welke informatie triatleten belangrijk vinden op het dashboard. Met de feedback die zei geven, kan ik bepaalde minder belangrijke concepten achter wegen laten en mij focussen op de belangrijkste concepten van het ontwerp.

Daarnaast was ik ook aanwezig tijdens alle andere presentaties. Daarom heb ik het werk dat anderen hebben gedaan kunnen vergelijken met mijn geleverde werk.

  • Ik heb wel de indruk dat ik meer tijd steek in het papieren prototype dan andere groepen. De reden hiervoor is natuurlijk ook omdat het dashboard dat ik wil maken vrij veel informatie bevat, terwijl het maken van een mobiele applicatie meestal een simpelere interface heeft.
  • Daarnaast zitten enkele thesisstudenten al verder met het testen van hun prototypes. Dit heeft volgens mij o.a. te maken met mijn doelpubliek. Ik werk met triatleten. Deze mensen zijn moeilijker te bereiken dan applicaties die bedoeld zijn voor studenten. Ook de groep van animal computer interaction kampen met deze moeilijkheid.
  • Sommige studenten gaven een demo tijdens hun presentatie. Dit vind ik zeker een pluspunt om iedereen z’n aandacht bij de presentatie te houden. Dit is iets dat ik in de volgende presentatie zeker en vast zal voorzien. Momenteel was dit voor mij minder van toepassing omdat ik nog geen digitaal prototype heb ontworpen.

Het algemeen beeld leert mij dat ik vrij goed bezig ben. Vooral in de argumentatie waarmee ik bepaalde beslissingen probeer te motiveren. Dit miste ik soms bij andere presentaties. Daarnaast denk ik ook dat ik niet te lang mag wachten met het starten van een digitaal prototype. Door het maken van een digitaal prototype zal ik ook makkelijker triatleten kunnen bereiken die het voor een tijdje willen gebruiken. Op die manier krijg ik ook sneller meer realistische feedback.

Geef een reactie

