Planning

Op de meeting met mijn begeleider werd mij gevraagd om een planning te maken omtrent mijn thesis. Omdat ik dit niet vaak doe voor school is dit eigenlijk geen gemakkelijke opdracht. Door andere vakken kunnen er altijd extra deadlines tussen komen waaraan eerst moet worden gewerkt. Daarom is het waarschijnlijk dat deze planning af en toe wordt gewijzigd.

Normaal gezien moet het eerste digitale prototype al in december worden getest. Omdat ik veel projectvakken heb dit semester (Multimedia, Capita Selecta, Vereistenanalyse, Comparitive Programming Languages), heb ik maar 1 examen in het eerste semester. Daarom heb ik veel tijd tijdens de blok en examenperiode om verder aan mijn thesis te werken, meer tijd dan dat ik heb tijdens het jaar door. Ik zou er daarom graag voor kiezen om mijn digitaal prototype te kunnen testen in het einde van de eerste examenperiode.

De huidige planning heeft betrekking tot het eerste semester. Mijn eerste grote deadline is het insturen van de draft van mijn literatuurstudie. Mijn huidige planning werkt hier naartoe. Wanneer dit achter de rug is, ga ik over tot het uitwerken van mijn planning voor paper prototyping. Ik weet namelijk van mezelf dat ik me beter kan houden aan korte-termijn-planningen. Is dit een probleem als ik op deze manier te werk ga?

  • 8 oktober: 2 applicaties aan een grondige analyse onderwerpen
  • 9 oktober: 1 applicatie aan een grondige analyse onderwerpen
  • 10-13 oktober: 2 applicaties aan een grondige analyse onderwerpen
  • 14 oktober: 3 applicaties aan een grondige analyse onderwerpen
  • 15 oktober: 2 applicaties aan een grondige analyse onderwerpen
  • 16-30 oktober: werken aan de tekst voor de literatuurstudie (deze periode wordt binnenkort in meer detail uitgewerkt)
  • 1 november: insturen draft van literatuurstudie
  • 4-eind november: storyboards + paper prototypes (deze periode wordt later in meer detail uitgewerkt)
  • eind november: eerste tussentijdse presentatie
  • begin december – begin blokperiode: paper prototypes verder testen (indien nog niet volledig gedaan)
  • einde examenperiode: eerste digitale prototype volledig getest. (wordt later nog verder uitgewerkt)

Een vraag die eerder gericht is naar mijn begeleiders en naar de professor: is het toegelaten om de ‘deadline’ voor het digitale prototype te verlengen naar de examenperiode? Tijdens de info-sessie werd de blok en examenperiode echter niet meegeteld in de werkuren voor de thesis. Ik zou graag wel gebruik maken van deze uren om de werkdruk zo meer te spreiden. Kan dit?

3 gedachtes over “Planning

  1. Zolang je duidelijk aangeeft waarom je die ‘deadline’ niet haalt en dus ook duidelijk weergeeft dat je in de examenperiode wel kan werken (ook op presentatie zeker herhalen). Zal dit wel niet zo’n groot probleem zijn. Uiteindelijk is het jouw thesis, als jij weet dat je op het einde een goed resultaat kan behalen, dan is dat goed.

    10 applicaties is best veel. Heb je al een idee welke apps? Of moet je dat nog uitzoeken?

    • Inderdaad, 10 applicaties is best veel, maar er bestaan ook al heel veel goede applicaties. Ik ben momenteel aan het uitzoeken welke applicaties ik best aan een grondige analyse onderwerp, en of ik wel degelijk 10 applicaties zal vergelijken.

  2. Wat ik me afvroeg is… Je praat elke keer over het ontwerpen en testen van papieren prototypes. Wanneer ben je dan van plan je digitale prototype te maken? Zelf neem ik aan dat je dit niet plant te starten aan het begin van de blokperiode (als je evaluatie van de papieren prototypes achter de rug is)?

Geef een reactie

