Drie, twee, één… Start!

Welkom iedereen op mijn thesis-blog!

Binnenkort gaat het nieuwe academiejaar opnieuw van start en omdat het mijn laatste masterjaar computerwetenschappen is, zal de grootste deel van mijn tijd in een thesis worden gestoken. Mijn thesis zal handelen over Quantified Self voor persoonlijke gezondheid en wordt gemaakt binnen de groep Hunam Computer Interaction van de KULeuven.

Het domein van Quantified Self is heel breed waardoor het aangeraden is om een bepaalde richting uit te gaan. In het dagdagelijks leven houd ik mij veel bezig met sport: ik speel voetbal bij FC Blaasveld en ik neem in de zomer deel aan een aantal triatlons. Indien je een sport goed wil beoefenen moet je veel trainen. Een applicatie die je daarbij ondersteunt kan in mijn ogen heel nuttig zijn. Mijn applicatie zal zich dus richten tot het domein van Sport.

Natuurlijk bestaan er reeds heel veel applicaties die draaien rond sport. Het is dus nu aan mij om te onderzoeken welke applicaties er binnen dit domein al aanwezig zijn. Door deze applicaties met elkaar te gaan vergelijken zal ik een beter beeld krijgen op welke punten ik mijn applicatie toch kan onderscheiden van anderen.

Daarnaast wordt er vaak te weinig tijd besteed aan het ontwerpen van het design van een applicatie. In mijn opinie is dit nochtans heel belangrijk: dit is wat gebruikers te zien krijgen. De gebruiker is heel kritisch: als hij/zij er te lang over moet doen om met jouw applicatie te leren werken, dan zal hij/zij snel naar een soortgelijke applicatie overstappen. Dit domein is dus heel interessant en staat niet stil, ideaal dus om het grondiger te onderzoeken in mijn thesis :-).

Opmerkingen of reacties zijn niet alleen van harte welkom, maar ook heel nuttig voor mijn onderzoek! Aarzel dus niet ;-)!

Geef een reactie

